kunde inte andas tillslut




Vill förska få ut mina känslor till ord. Men det är svårt för att försöka förklara hur jag känner
hur jag mår, men enkla ord. Blir oftast helt fel, ingen förstår, eller alla missuppfattar.
Inte många som vet vad jag bär på, inte många jag pratar med om hur jag mår.
Tycker inte alla behöver veta allt heller. Folk i österby pratar för det mesta bara en
massa skit, det vet vi som bor här. Säger man en sak,
så vet halva österby det nästa dag om man säger det till fel persorn.
Kan bli jobbigt, så jag håller mig till den personen som jag litar på till 100%. Hon vet vem hon är
och kan känna sig bra. För att va tyst om saker man berättar står bra högt på listan av vad vänner ska hålla.
Hon är min andra halva. En sån vän borde alla ha. Jag lovar er, hon är bäst. Hon vet inte allt om mig, men hon vet det mesta. Hon vet det hon behöver veta helt enkelt. Vissa saker håller jag för mig själv, inte för att jag är rädd att det ska komma ut. Utan att det blir jobbigt om jag packar på med alla saker. Är bra jobbigt för mig att få reda på det. Att behöva va rädd, att behöva känna mig maktlös. För att jag inte kan göra ett skit, har gjort det jag kan.
Men känner att jag behöver göra mer. Men kan inte. Klart jag vill lyssna och hjälpa andra, men först måste jag hjälpa mig själv. Måste få upp mig högst upp,innan jag kan hjälpa andra att komma upp.Det gör ont att se dig ramla omkull. Jag vill hjälpa, men kan inte. Jag har gett upp, för jag vet att jag inte kan.Borde gjort det för länge sen. Men har förstått nu, att jag inte är rätt person för det. Men dom förbannade skuld känslorna då? dom tankarna om att det är mitt fel, att du mår så här.För jag inte kunnat hjälpt dig tillräckligt. Vafan gör dom här, när folk säger att jag gör rätt.
jag vet ju det, att jag gör rätt. Men en då känns det fel. Det går inte att förklara.

jag slutar här, har försökt.
Men jag har lovat mig själv den här gången, jag ska ge allt jag säger att jag har. Jag ska kämpa, ska klara det här. Jag kanske stannar kvar, fast jag längtar bort.

kommerjagångramigattjagskrevdethär?

Kommentarer
Tovee säger:

<333

2010-05-05 | 18:07:55
Bloggadress: http://toovvs.blogg.se/
» iѕaвella szerafia. - ibland är det skönt att få vara galen. säger:

fint och bra skrivet!

2010-05-05 | 19:35:35
Bloggadress: http://szerafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback